Τρίτη, 7 Ιούλιος 2020
Home / Δρόμοι Υγείας / Ξηροί Καρποί είναι οφλελιμοι για τον οργανίσμο του ανθρώπου

Ξηροί Καρποί είναι οφλελιμοι για τον οργανίσμο του ανθρώπου

Οι ξηροί καρποί είναι εξαιρετικά ωφέλιμοι για τον οργανισμό λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε θρεπτικά στοιχεία και της συμβολής τους στην πρόληψη πολλών ασθενειών.

 

Οι 6 πιο υγιεινοί ξηροί καρποί που πρέπει να τρώτε

 

Οι ξηροί καρποί αποτελούν ένα βασικό κομμάτι της διατροφής μας. Είναι καλή πηγή καλών λιπαρών, πρωτεϊνών, βιταμινών και φυτικών ινών και συμβάλλουν στην καλή καρδιαγγειακή, εγκεφαλική και νευρολογική λειτουργία.Όμως από την τεράστια ποικιλία που διαθέτουν, μόνο έξι είναι αυτοί που ξεχωρίζουν για τα οφέλη τους.

Αμύγδαλα: Eίναι η καλύτερη πηγή ασβεστίου από οποιοδήποτε άλλο ξηρό καρπό και επίσης έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, η οποία έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και δρα ενάντια στις φλεγμονές.

Κάσιους: Παρέχουν σημαντική ποσότητα σιδήρου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Κ. Η βιταμίνη Κ συγκεκριμένα συμβάλλει στην υγεία των οστών.

Καρύδια: Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και επίσης είναι πλούσια σε α-λινολενικό οξύ, ένα Ω3 λιπαρό οξύ ωφέλιμο για τον εγκέφαλο.

Φουντούκια: Είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυτικές ίνες, και το μεγαλύτερο μέρος των λιπαρών που περιέχουν είναι ακόρεστα.

 

Αράπικα φιστίκια: Αποτελούν καλή πηγή φυλλικού οξέος, το οποίο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

 

Φιστίκια Αιγίνης: Έχουν λιγότερες θερμίδες από τους περισσότερους ξηρούς καρπούς και παρέχουν ένα πολύτιμο αντιοξειδωτικό, τη λουτεΐνη, η οποία συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των ματιών.

10 γραμμάρια ημερησίως είναι αρκετά για να προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός.

Πόσο όμως είναι τα δέκα γραμμάρια;

 

. Φιστίκια =12 τεμ.10 gr.

. Αμύγδαλα= 8–9 τεμ.

. Κάσιους = 6 τεμ.

. Καρύδια = 5 μισά τεμ

. Φουντούκια = 7 τεμ.

. Φιστίκια Αιγίνης = 8 τεμ.

Ξηροί καρποί – Διατροφική αξία, θερμίδες και αδυνάτισμα

 

Η κατανάλωση ξηρών καρπών δεν καταστρέφει την δίαιτα σας, υποστηρίζουν καινούριες μελέτες. Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι πρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση τους εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας τους σε λιπαρά, αλλά μάλλον πρέπει να αναθεωρήσουμε τη στάση αυτή.
Νέα δεδομένα, τα οποία οι ερευνητές συνέλεξαν από 31 μελέτες που έγιναν παγκοσμίως, απέδειξαν ότι υπάρχει πολύ μικρή διαφορά στην απώλεια κιλών ανάμεσα στα άτομα που έτρωγαν ξηρούς καρπούς και σε αυτούς που δεν έτρωγαν καθόλου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι εάν τρώτε ξηρούς καρπούς θα χάσετε κιλά, αλλά οι ερευνητές τονίζουν ότι πιθανόν δεν θα συμβάλλει σε σημαντική αύξηση του σωματικού σας βάρους. Απλά να θυμάστε, ότι όλοι οι ξηροί καρποί δεν είναι το ίδιο. Κάποιοι είναι καλύτεροι για την υγεία σας από κάποιους άλλους.

 

Μακαντέμια: 

Περιέχουν την αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε και σελήνιο

Κουκουνάρι:

Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, λουτεΐνη και βιταμίνη A, C, και D

Πεκάν:

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς, αλλά έχουν πολύ πλούσια διατροφική αξία. Εκτός από τα αντιοξειδωτικά, τα μεταλλικά στοιχεία, και τα φυτοθρεπτικά συστατικά, αποτελούν επίσης εξαιρετική πηγή του συμπλέγματος των βιταμινών Β.

 

Νωποί και ανάλατοι ξηροί καρποί για καλή υγεία

Αμύγδαλα, καρύδια, πεκάν, φιστίκια, κάσιους, και φουντούκια. Με ξηρούς καρπούς συνοδεύουμε επιδόρπια, γιαούρτια, γλυκά και σνακ κάθε είδους, το ποτό μίας βραδινής εξόδου. Με υψηλή διατροφική αξία, και γεύση που αγαπούν πολλοί, διεκδικούν κυρίαρχη θέση στο καθημερινό διαιτολόγιο_ πάντα με μέτρο.
Κατεξοχήν παρεξηγημένη κατηγορία τροφίμων, οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (υγιεινά λίπη δηλαδή), πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία (π.χ. μαγνήσιο), φυτικές ίνες, αλλά και σε πολλές βιταμίνες, όπως η Ε. Ολοένα και περισσότερες επιστημονικές μελέτες τους συνιστούν, κυρίως νωπούς και ανάλατους.

Check Also

Γιαούρτι το αγαπημένο μας

Αγαπάμε το γιαούρτι Για το γιαούρτι τα βακτήρια αυτά πρέπει να είναι <<ζωντάνα >> στο …