Σάββατο, 20 Οκτώβριος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Η ζωή μας / Καταπολέμησε το άγχος με σωστή διατροφή!

Καταπολέμησε το άγχος με σωστή διατροφή!

Κόπωση, άγχος, πανικός; Λίγο οι καθημερινές απεργίες και η ατέλειωτη κίνηση στους δρόμους, λίγο η πίεση στη δουλειά και η προσπάθεια να τα προλάβουμε όλα, αδυνατούμε να παραμείνουμε ήρεμοι και να καταπολεμήσουμε το άγχος.

Υπάρχουν τρόποι για να το καταπολεμήσουμε!

Πέρα από την ενασχόληση με αγαπημένες αγχολυτικές συνήθειες (γυμναστική, μουσική περίπατοι), υπάρχουν και συγκεκριμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση τους καθημερινού άγχους.

Επιλέξετε μερικές από τις παρακάτω τροφές και ανακτήστε την χαμένη σας ψυχραιμία και ηρεμία.

  • Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα, καρύδια ή φιστίκια, ό, τι κι αν προτιμάτε, είναι ωφέλιμο. Αν σας αρέσουν τα καρύδια, μάθετε ότι συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους, καθώς περιέχουν μαγνήσιο που κρατά χαμηλά τα επίπεδα της κορτιζόλης-ορμόνης που είναι αγχολυτική. Αντίστοιχα, τα αμύγδαλα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες Ε και D, που βοηθούν στην θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα φιστίκια με τη σειρά τους, ρίχνουν την πίεση του αίματος και βοηθούν τον οργανισμό να διαχειριστεί καλύτερα την έκρηξη αδρεναλίνης, ώστε να αποφεύγονται οι κρίσεις άγχους.

  • Ψάρια

Είναι γνωστό ότι τα ψάρια είναι ωφέλιμα για την υγεία μας. Αν όμως νιώθετε συνεχώς αγχωμένοι, υπάρχει ένας ακόμη λόγος για να τα συμπεριλάβετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Τα λιπαρά οξέα Ωμέγα 3, αποδεικνύονται για μια ακόμη φορά «θαυματουργά», καθώς βοηθούν τα εγκεφαλικά κύτταρα να λειτουργούν καλύτερα, συμβάλλοντας στη διαχείριση του άγχους. Παράλληλα προστατεύουν από τις καρδιακές παθήσεις, ενώ όπως απέδειξαν πρόσφατες μελέτες, σημαντικός είναι ο ρόλος των λιπαρών οξέων και στη μείωση των επιπέδων της κορτιζόλης.

  • Γάλα

Το γάλα είναι πλούσιο σε τρυπτοφάνη, που χαλαρώνει τον οργανισμό. Επιπλέον το ασβέστιο, το μαγνήσιο και το κάλιο, κρατούν σε χαμηλά επίπεδα την αρτηριακή πίεση. Παράλληλα το γάλα, μας εφοδιάζει με την αναγκαία για τον οργανισμό ποσότητα Βιταμινών Β2 και Β12, σε ημερήσια βάση. Μην αμελείτε λοιπόν να το συμπεριλαμβάνετε στο καθημερινό σας διατροφολόγιο. Ένα ποτήρι κρύο γάλα το πρωί, σκέτο ή με δημητριακά ή ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν τον βραδινό ύπνο, λειτουργούν αγχολυτικά.

  • Μαύρη Σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα είναι υγιεινή και ευεργετική για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η κύρια λειτουργία της έγκειται στην παραγωγή ενδορφινών, χημικών ουσιών που παράγονται από τον εγκέφαλο και συνδέονται με τα αισθήματα ψυχικής ευφορίας. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει περίπου 300 χημικές ουσίες που σχετίζονται με το νευρικό μας σύστημα. Μεταξύ αυτών σημαντικότερες είναι η ανανδαμίδη και η θεοβρωμίνη, ουσίες που επιδρούν στο κεντρικό νευρικό σύστημα, προκαλώντας αισθήματα ευχαρίστησης. Για περισσότερο «αγχολυτικά» αποτελέσματα, προτιμήστε μαύρη σοκολάτα με περιεκτικότητα περίπου 70% σε κακάο.

  • Τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αμινοξέα και ιδίως σε θεανίνη, η οποία επιδρά ηρεμιστικά και κατευναστικά, δημιουργώντας μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής χαλάρωσης. Σε περιπτώσεις δε, έντονου άγχους και ανησυχίας, η θεανίνη βοηθά στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Ακόμη, το πράσινο τσάι, έχει σημαντική αντικαταθλιπτική δράση.

  • Λαχανικά

Για παράδειγμα, το μπρόκολο, το σπανάκι, το μαρούλι και το λάχανο είναι πλούσια σε βιταμίνες αλλά και φυλλικό οξύ μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη που βοηθά σημαντικά στην «εκτόνωση» από το άγχος ή τον πανικό, αλλά και την κατάθλιψη που κατακλύζουν τον σύγχρονο τρόπο ζωής μας. Μπορείτε να τα καταναλώσετε ωμά, σε σαλάτα ή συνοδευτικά του κυρίου γεύματος, (λ.χ: μπρόκολο με ψάρια ή με κοτόπουλο).

  • Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες, αν και μάλλον υποτιμημένες από τους περισσότερους, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του άγχους. Αυτό εξηγείται καθώς είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά β-καροτένια και άλλες βιταμίνες καθώς και σε φυτικές ίνες, με ευεργετική δράση κατά του άγχους ή της ψυχικής κόπωσης.

  • Τροφές με υδατάνθρακα

Οι υδατάνθρακες ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης, ενισχύοντας το αίσθημα ηρεμίας και βελτιώνοντας τη διάθεσή μας. Ωστόσο οι απλοί υδατάνθρακες που περιλαμβάνει το ψωμί και τα κάθε λογής αρτοσκευάσματα, έχουν προσωρινή επίδραση στην τόνωση του οργανισμού και την δράση κατά του άγχους. Μπορεί στιγμιαία να χαρίζουν ευφορία, το αίσθημα όμως αυτό γρήγορα χάνεται. Για το λόγο αυτό επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως που χωνεύονται πιο αργά, προσφέροντας για μεγαλύτερο διάστημα αίσθημα πληρότητας. Μια μικρή μερίδα από καστανό ρύζι ή ζυμαρικά ολικής αλέσεως, σαν συνοδευτικό του κυρίου γεύματος, μας εφοδιάζουν με την αναγκαία για τον οργανισμό ποσότητα υδατανθράκων.

  • Μοσχάρι

Το βοδινό κρέας είναι πλούσιο σε βιταμίνες συμπλέγματος Β, σίδηρο και ψευδάργυρο, μειώνοντας σημαντικά τα επίπεδα άγχους. Φυσικά, η κατανάλωσή του θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, καθώς περιέχει και ανθυγιεινά κορεσμένα λίπη, που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, όπως η στεφανιαία νόσος. Για το λόγο αυτό επιλέγετε προσεχτικά το βοδινό κρέας, ώστε να είναι άπαχο και προτιμήστε κυρίως λαιμό ή κόντρα φιλέτο.

 

 

Μην ξεχνάτε…

Οι ειδικοί τονίζουν ότι και οι μικρές αλλαγές στη διατροφή μας παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο!

 

Επιμέλεια Σύνταξης: Ιφιγένεια Κίκη

 

Check Also

Μιλώντας με την «ψυχή»… Πώς να κάνω το παιδί μου να διαβάσει για το σχολείο!

Άλλο ένα καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του, ενώ το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά. …