Κυριακή, 22 Ιούλιος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Μιλώντας με την «ψυχή»… Πώς μπορώ να φτιάξω τη διάθεσή μου!

Μιλώντας με την «ψυχή»… Πώς μπορώ να φτιάξω τη διάθεσή μου!

Δεν είναι λίγες οι φορές που η διάθεσή μας δεν βρίσκεται στα καλύτερά της. Υποχρεώσεις, τρέξιμο και η πίεση της καθημερινότητας είναι κάποιοι επαρκείς λόγοι για να μην νιώθουμε ευχάριστα. Αυτή η συναισθηματική δυσφορία που οφείλεται στην καθημερινή μας ρουτίνα, έχει άμεσο αντίκτυπο στην ψυχολογία μας. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ψυχολογία μας είναι ένας μηχανισμός εύθραυστος και ευάλωτος σε καταστάσεις που προκαλούν θετικά ή αρνητικά – στην περίπτωσή μας – συναισθήματα. Για να δούμε όμως, πώς μπορούμε να φτιάξουμε τη διάθεσή μας, με κάποια απλά βήματα.

  • Βγες μια βόλτα

Είσαι στα κάτω σου; Τι καλύτερο από το να βγεις μια βόλτα! Περπάτησε ήρεμα, ανάπνευσε βαθιά και απόλαυσε τη φύση γύρω σου. Άκουσε τους ήχους της και γίνε ένα μ’ αυτήν. Θα μπορούσες επίσης να συνδυάσεις τη βόλτα σου με μερικά ψώνια. Αρκεί να μην ξεχνάς το μέτρο!

  • Άκου το αγαπημένο σου τραγούδι και… χόρεψε

Βάλε το αγαπημένο σου τραγούδι και… χόρεψε! Τραγούδα! Ανέβασε την ένταση στο τέρμα και νιώσε τον ρυθμό στο σώμα σου. Σε μόλις λίγα λεπτά τα επίπεδα της σεροτονίνης (της ορμόνης που ευθύνεται για την ευχάριστη διάθεση στον οργανισμό μας) θα αυξηθούν και άμεσα θα νιώσεις πολύ καλύτερα.

  • Δες κάτι που σου αρέσει

Μια αγαπημένη θεατρική παράσταση ή κάποια ταινία σίγουρα θα σου φτιάξουν το κέφι. Προσπάθησε να διαλέγεις για την ψυχαγωγία σου έργα ευχάριστα ή έργα, μέσω των οποίων θεωρείς πως εκτονώνεσαι ή ξεσπάς. Διάλεξε ταινίες με ευχάριστο τέλος. Γιατί συχνά ταυτιζόμαστε με τους ήρωες του κάθε έργου, και όταν το τέλος του έργου αυτού είναι ευχάριστο, τότε νιώθουμε κι εμείς ένα είδος εξιλέωσης.

  • Πάρε μια μεγάλη αγκαλιά τους αγαπημένους σου

Οι αγκαλιές είναι ένα μέσο για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας. Επίσης, έχουν τόσο χαλαρωτικό όσο και θεραπευτικό χαρακτήρα, καθώς αυξάνουν στον οργανισμό μας την ωκυτοκίνη ή την «ορμόνη της αγκαλιάς», μια ορμόνη υπεύθυνη για το αίσθημα ευφορίας και θετικής ενέργειας του σώματος, μειώνοντας παράλληλα την κορτιζόλη, την ορμόνη που προκαλεί το άγχος.

  • Αθλήσου

Όσο παράδοξο και αν σου φαίνεται, η γυμναστική μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση. Η σωματική άσκηση αυξάνει την σεροτονίνη, απομακρύνει τις τοξίνες και μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης στον οργανισμό. Οπότε, μετά από μια ισορροπημένη άσκηση, η κακή διάθεση δίνει τη θέση της στην ψυχική και σωματική ευεξία ενώ ο ύπνος γίνεται πολύ πιο παραγωγικός και ήρεμος.

 

  • Απόλαυσε ένα γεύμα που σου αρέσει

Όλοι μας έχουμε αδυναμία σε κάποιες τροφές. Όταν δεν νιώθεις καλά, θα μπορούσες να κάνεις ένα μικρό «δώρο» στον εαυτό σου, τρώγοντας κάτι που σου αρέσει, καθώς το φαγητό αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών που έχουν να κάνουν με την ευχάριστη διάθεση, την σεροτονίνη και την ντοπαμίνη. Όμως, η κατανάλωση τροφών για το ανέβασμα της διάθεσής μας θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, αφού η τακτική μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα παχυσαρκίας, κάτι που δεν είναι επιθυμητό τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική μας υγεία.

  • Τηλεφώνησε σε κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο

Άσε το messenger στην άκρη, αφού δεν είναι ένας τόσο άμεσος τρόπος επικοινωνίας, και πάρε τηλέφωνο τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Παρά την αποξένωση που έχει προκαλέσει η ξαφνική εισβολή της τεχνολογίας στις ζωές μας, θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στη θετική της πλευρά. Πλέον μπορείς να μιλήσεις με τους φίλους σου, όπου και αν βρίσκονται, μέσω βιντεοκλήσης. Μίλησε μαζί τους, μοιράσου όλα όσα σε βαραίνουν και γελάστε. Σίγουρα, μετά τον τερματισμό της κλήσης αυτής, θα νιώθεις πολύ καλύτερα. Αρκεί να θυμάσαι πως η άμεση επαφή χωρίς οθόνες, είναι προτιμότερη, όταν είναι εφικτή!

  • Γράψε μερικά πράγματα για τα οποία αισθάνεσαι ευγνωμοσύνη που τα έχεις

Μέσα στην απαισιοδοξία που βιώνουμε σε κάποιες φάσεις της ζωής μας, ξεχνάμε να εκτιμήσουμε κάποια πράγματα που έχουμε, θεωρώντας τα δεδομένα. Δεν πρόκειται αποκλειστικά για υλικά αγαθά, αλλά ακόμα και για ανθρώπους. Σκέψου πόσα άτομα έχεις δίπλα σου και σε στηρίζουν, ενώ άλλοι είναι αναγκασμένοι να αντιμετωπίζουν μόνοι τους τις δυσκολίες του, χωρίς να έχουν κανέναν να τους στηρίζει. Σκέψου πόσο πιο άσχημα θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχες τους γονείς σου, τα αδέλφια σου, τους φίλους σου και τον σύντροφό σου, την υγεία σου και την δουλειά σου. Τελικά, μήπως είναι καλύτερα να σταματήσεις να θεωρείς κάποια πράγματα δεδομένα και να εστιάσεις σε αυτά που έχεις, δοξάζοντας το Θεό;

  • Κάνε ευχάριστες – θετικές σκέψεις

Η δύναμη της σκέψης είναι πολύ ισχυρή και, μέσω αυτής, μπορούμε να ασκήσουμε μεγάλη επιρροή στα πράγματα που πρόκειται να συμβούν, γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία ή προδιάθεση που έχουμε απέναντι στη ζωή μας. Γι’ αυτό λοιπόν, όταν η διάθεσή σου δεν είναι στο ζενίθ της, προσπάθησε να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι. Βρες την θετική πλευρά των πραγμάτων και πορεύσου με αυτήν. Μια εξίσου καλή μέθοδος είναι να ζωντανέψεις ξανά στη μνήμη σου αναμνήσεις που σου προκαλούν ευχαρίστηση ή να δημιουργήσεις μια ευχάριστη ψευδαίσθηση. Και σίγουρα, μετά απ’ αυτό το «φανταστικό» ταξίδι, η διάθεσή σου θα αναπτερωθεί και πάλι. Γι’ αυτό δεν ξεχνάμε να σκεφτόμαστε πάντα θετικά… Θετικά για να ζούμε όμορφα!

 

Της Ελισάβετ Κουτρούλη

Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Ψυχολογίας

 

Check Also

Επαναστατική μέθοδος λίφτινγκ χωρίς Νυστέρι / Skin Medical Secrets

Η θεραπεία HiFu είναι μια καινούργια επαναστατική μέθοδος για λίφτινγκ του δέρματος χωρίς νυστέρι. Το …