Δευτέρα, 17 Ιούνιος 2019
Home / Δρόμοι Υγείας / Ποια είναι η δίαιτα Άτκινς;

Ποια είναι η δίαιτα Άτκινς;

Είναι η πιο εμπορική χημική δίαιτα και πρωτοκυκλοφόρησε το 1972.

Στηρίζεται αποκλειστικά στα ζωικά τρόφιμα, αυτό σημαίνει ότι στερείται υδατάνθρακες και δίνει έμφαση στις ζωικές πρωτεΐνες (πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας) και στα λιπίδια.

Λόγω της μειωμένης πρόσληψης υδατανθράκων (γλυκόζης και αμυλωδών) υπερπαράγονται κετονικά σώματα.

Τα κετονικά σώματα η κετόνες εμφανίζονται σε άτομα που στερούνται υδατάνθρακες και σε άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη και προκαλούν οξέωση.

Ανιχνεύονται στα ούρα, τα οποία μαζί με την αναπνοή αποκτούν την έντονη οσμή ακετόνης.

Κατά την οξέωση εμφανίζονται: δυσθυμία, εκνευρισμός, απώλεια μνήμης, αδυναμία συγκέντρωσης, ορθοστατική υπόταση, ταχυκαρδία, άλγος στο επιγάστριο και ηλεκτρολυτικές διαταραχές.

Η κατάσταση αυτή είναι πολύ σοβαρή και μπορεί να οδηγήσει σε κώμα ακόμη και σε θάνατο.

Η δίαιτα Atkins βασίζεται στην τροφοδότηση του εγκεφάλου με 30% κετονικά σώματα επειδή οι κετόνες είναι ουσίες που περιορίζουν το αίσθημα της όρεξης.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΙΤΑΣ

Απαγορεύονται οι υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά, φρούτα, ζυμαρικά)και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Απεριόριστη κατανάλωση σε κρέατα, αυγά, τυριά, πουλερικά, τεχνητές γλυκαντικές ύλες, και άλλες ζωικές πρωτεΐνες.

Επιτρέπει μόνο 20γρ. σύνθετους υδατάνθρακες την ημέρα.

Τα ποσοστά στα μακροθρεπτικά συστατικά είναι κατανεμημένα ως εξής: 40% πρωτεΐνες, 55,8% λίπος, 4,2% υδατάνθρακες.

Χωρίζεται σε 4 φάσεις:

1 ΦΑΣΗ (το στάδιο της επαγωγής της κέτωσης): Διαρκεί 14 μέρες, το πολύ 20γρ υδατάνθρακες

2 ΦΑΣΗ (το στάδιο της απώλειας βάρους): Σταδιακή αύξηση των υδατανθράκων

3 ΦΑΣΗ (το στάδιο της προσυντήρησης): Αύξηση υδατανθράκων ανά 10γρ την εβδομάδα και σταθεροποίηση βάρους στο ιδανικό.

4 ΦΑΣΗ (το στάδιο της συντήρησης): Κατανάλωση κάποιων υδατανθράκων με σκοπό την διατήρηση του αποκτηθέντος βάρους.

Ρυθμός απώλειας: 4 κιλά ανά εβδομάδα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο Άτκινς υποστηρίζει ότι τα άτομα που ακολουθούν αυτή τη δίαιτα πρέπει να καταναλώνουν συμπληρώματα πολυβιταμινών και λιπαρών οξέων.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ

ΠΡΩΙΝΟ

2 αυγά ομελέτα και 2 λουκάνικα γαλοπούλας ή 4 φέτες μπέικον ή 60γρ τυρί κρέμα.

 

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ

120γρ τόνο.
σαλάτα(1/2 ντομάτα και 3 φύλλα μαρούλι) και 50γρ τυρί φέτα και 6-7 ελιές.

ΒΡΑΔΙΝΟ

250γρ φιλέτο μοσχάρι και100γρ σπανάκι ποσέ.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΙΤΑΣ
:

1) Δεν περιορίζει τις μερίδες.

2) Προκαλεί κορεσμό(χορτασμό).

3) Έχει θεαματικά αποτελέσματα.

4) Δεν εμποδίζει την κοινωνική ζωή του ατόμου.

5) Είναι προσιτή.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΙΤΑΣ:

1) Η απώλεια βάρους προέρχεται αρχικά από την απουσία των υδατανθράκων που έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της διούρησης που συνεπάγεται απώλεια υγρών από το σώμα, και από την φθορά του μυϊκού ιστού και όχι από την καύση του λίπους.

2) Το άτομο υιοθετεί λανθασμένες διατροφικές συνήθειες με αποτέλεσμα να επαναποκτά το χαμένο βάρος και μάλιστα «με τόκο», αμέσως μετά την λήξη της δίαιτας.

3) Η έλλειψη γαλακτοκομικών προϊόντων έχει συνέπειες, όπως οστεοπόρωση.

4) Τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα αυξάνουν.

5) Οι ενεργειακές ανάγκες του οργανισμού δεν καλύπτονται όπως πρέπει γι’αυτό είναι απαραίτητη η λήψη συμπληρωμάτων.

6) Εμποδίζει το άτομο να γυμναστεί γιατί δεν παρέχει υδατάνθρακες που αποτελούν την φυσική πηγή ενέργειας για τους μύες.

7) Η έλλειψη φυτικών ινών προκαλεί μακροχρόνια δυσκοιλιότητα.

8) Πρόσκαιρα το άτομο μπορεί να εκδηλώσει διάρροια, λόγω των αυξημένων λιπιδίων.

9) Δεν παρέχει ενδιάμεσα γεύματα, περιορίζει τις επιλογές τροφών, προκαλεί στέρηση και οδηγεί σε κρίσεις βουλιμίας.

Check Also

Αντηλιακό: Σημαντικό στην άμυνα απέναντι στον ήλιο!

Οι ακτίνες του ήλιου έχουν την ιδιότητα να φτάνουν σ’ εμάς ακόμα και όταν θεωρούμε …