Πέμπτη, 20 Σεπτέμβριος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Η ζωή μας / Ποιες τροφές πρέπει να αποφύγεις μετά τη γυμναστική!

Ποιες τροφές πρέπει να αποφύγεις μετά τη γυμναστική!

Οι γυμναστές και οι ειδικοί διατροφής μας συμβουλεύουν να τρώμε μετά την γυμναστική.

Η τροφή είναι ένα καύσιμο για τον οργανισμό μας και μετά την γυμναστική χρειαζόμαστε καύσιμα για να συνεχίσουμε και όχι μόνο.

Όμως ποιες είναι οι τροφές που δεν πρέπει να τρως μετά τη γυμναστική;

Δεν έχει νόημα να φας κάτι που θα σου κάνει περισσότερο κακό παρά καλό μετά την προπόνηση. Επειδή όμως είναι σημαντικό να αναπληρώσεις ενέργεια και να αποκαταστήσεις τους μύες σου υπάρχουν κατάλληλες επιλογές.

Διάλεξε προσεκτικά, έξυπνες τροφές!

  • Shakes με ζάχαρη

Η ζάχαρη βλάπτει σοβαρά την υγεία και βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα και shakes. Τα smoothie με πρωτεΐνη είναι η πιο δημοφιλής επιλογή όσων ασχολούνται με το fitness. Παρόλα αυτά δεν είναι όλα τα smoothie και shake χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Προτίμησε να φτιάξεις ένα δικό σου shake πρωτεΐνης με απλά υλικά όπως μπανάνα, γιαούρτι και μέλι.

  • Μπάρες πρωτεΐνης 

Οι μπάρες ενέργειας αν και είναι πρακτικές γιατί μπορείς να τις έχεις στην τσάντα σου, κρύβουν παγίδες. Πολλές φορές μπορεί να περιέχουν συστατικά που δεν τα γνωρίζεις οπότε καλό είναι να μην τις αγοράσεις καθόλου. Μάλιστα πολλές μπάρες περιέχουν ζάχαρη ή ακόμα χειρότερα ασπαρτάμη που προκαλεί πολλά προβλήματα στην υγεία. Μία εναλλακτική λύση είναι μία μπανάνα ή μία 20 αμύγδαλα που θα σου δώσουν ενέργεια και λίγες θερμίδες.

  • Γεύματα χωρίς υδατάνθρακα

Αν και η πρωτεΐνη είναι πολύ σημαντική μετά από την γυμναστική, λίγοι υδατάνθρακες επίσης χρειάζονται. Επειδή κατά τη διάρκεια της γυμναστικής το σώμα μας αποζητά και το αποθηκευμένο γλυκογόνο για ενέργεια, μετά την γυμναστική λίγοι υδατάνθρακες από φρούτα μπορούν να αποκαταστήσουν την ενέργεια του οργανισμού.

  • Ενεργειακά ποτά

Τα ισοτονικά ποτά δεν πρέπει να τα πίνουμε μετά από κάθε προπόνηση. Αυτά που περιέχουν ζάχαρη δεν πρέπει να τα πίνουμε καθόλου ενώ τα υπόλοιπα πρέπει να τα καταναλώνουμε πιο σπάνια. Αν και προσφέρουν ενυδάτωση κι ηλεκτρολύτες υπάρχουν πιο υγιεινές επιλογές όπως το φιλτραρισμένο νερό, το νερό καρύδας ή ένα σπιτικό πρωτεϊνούχο shake.

  • Αλμυρές τροφές

Συχνά μετά την γυμναστική θέλουμε να φάμε αλμυρά τρόφιμα. Αυτό συμβαίνει γιατί με τον ιδρώτα έχουμε χάσει ποτάσσιο και θέλουμε να το αναπληρώσουμε. Ένα σνακ όπως η μπανάνα θα αναπληρώσει το ποτάσσιο. Οπωσδήποτε πρέπει να αποφύγεις τα πατατάκια και τα επεξεργασμένα σνακ.

  • Τηγανιτά φαγητά

Αν και είναι προφανές, πρέπει να αναφερθεί πως τα τηγανιτά είναι τα πιο απαγορευμένα τρόφιμα μετά αλλά και πριν την γυμναστική. Αυτό συμβαίνει γιατί παχαίνουν πολύ και δεν προσφέρουν στο σώμα μας τα συστατικά που χρειάζεται. Αντίθετα το κοτόπουλο στον ατμό ή στον φούρνο είναι εξαιρετική επιλογή μετά την γυμναστική.

  • Καφεΐνη 

Η καφεΐνη βρίσκεται στον καφέ αλλά και σε πολλά ενεργειακά ποτά. Αν και δεν βλάπτει τον οργανισμό μετά από την γυμναστική δεν πρέπει να την καταναλώνουμε. Με την καφεΐνη παθαίνουμε αφυδάτωση και αν συνδυαστεί με τον ιδρώτα που παράγεται με την γυμναστική θα χρειαστούμε περισσότερη ενυδάτωση. Επίσης η καφεΐνη αυξάνει την κορτιζόλη του οργανισμού που είναι η ορμόνη του στρες. Απόλαυσε τον καφέ σου πριν και όχι μετά την γυμναστική.

Το σώμα μετά την προπόνηση έχει ανάγκη από αναπλήρωση ενέργειας.

Αυτό γίνεται από συστατικά που μπορείς να βρεις σε φρούτα, άπαχο κρέας, γιαούρτι και γενικά τροφές που είναι χαμηλές σε λιπαρά.

Φρόντισε και αγάπησε το σώμα σου δίνοντας του τα απαραίτητα καύσιμα για να συνεχίζει χωρίς προβλήματα υγείας.

 

 

Πηγή: ediva.gr

Επιμέλεια Σύνταξης: Ιφιγένεια Κίκη

Check Also

Γράφοντας βιωματικά με την Ιφιγένεια… ‘ Δεν είναι που θέλω να ζήσω είναι το γαμώτο που δεν έζησα…’

Δεν θυμάμαι πότε ακριβώς… πάνε πολλά χρόνια όταν άκουσα αυτή την φράση για πρώτη φορά …