Πέμπτη, 15 Νοέμβριος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Η ζωή μας / Πως να βάλουμε την υγιεινή διατροφή στη ζωή μας;

Πως να βάλουμε την υγιεινή διατροφή στη ζωή μας;

Ο δρόμος της υγιεινής διατροφής για κάποιους μπορεί να φαίνεται δύσκολος και δύσβατος, όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα από αυτό που νομίζουμε! Βρισκόμαστε απλά μερικές συμβουλές μακρυά από την καθημερινότητα μας.

Όπως όλες οι καταστάσεις στην ζωή μας έτσι και η διατροφή μας σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογία μας. Έτσι, πρέπει να φροντίσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα βάλουμε τον εαυτο μας στην διαδικασία αυτή. Δημιουργούμε λοιπόν, προθέσεις και όχι κανόνες!  Αντί να αποφασίσουμε ότι πρέπει να τρώμε Χ ποσότητα της Ψ τροφής κάθε μέρα, ας κάνουμε την πρόθεσή μας απλώς να τρώμε περισσότερο Ψ απ’ ότι χθες. Χθες φάγαμε τέσσερις μερίδες φρούτων και λαχανικών, σήμερα στοχεύουμε στις πέντε. Τα αυταρχικά σχέδια δίαιτας συχνά καταλήγουν σε αποτυχίες και μπορούν εύκολα να απογοητεύσουν όποιον επιθυμεί να βελτιώσει τη διατροφή του. Αλλά αν είμαστε θετικοί και χαιρόμαστε με τις επιτυχίες μας, τότε είναι πιο εύκολο να συνεχίσουμε στο σωστό δρόμο!

Αν τρώμε πολλά σνακ, ας δοκιμάσουμε να ψωνίζουμε από το μανάβικο της γειτονιάς και τις λαϊκές αγορές. Η αγορά φρέσκων προϊόντων από τοπικά καταστήματα και λαϊκές αγορές είναι συχνά οικονομικότερη, και όσο λιγότερο χρόνο ξοδεύουμε στο σούπερ μάρκετ κάθε εβδομάδα, τόσο πιο απίθανο είναι να αγοράσουμε σνακ πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά. Μπορεί επίσης να βρούμε νέες επιλογές για υγιεινά σνακ, ενώ ας σκεφτούμε και πόσα υπέροχα γεύματα θα έχουμε να τρώμε!

Πολύ νερό! Αυτό είναι απαραίτητο για κάθε μέρος του σώματός μας και είναι διαθέσιμο κάθε ώρα και στιγμή με ένα γύρισμα της βρύσης, οπότε δεν υπάρχει δικαιολογία για να μην πίνουμε αρκετό νερό. Χρειαζόμαστε περίπου 1.6 με 2 λίτρα υγρών κάθε μέρα και το νερό, είτε σκέτο, είτε με μια φέτα λεμονιού, ή με τσάι, είναι πάντα καλή επιλογή.

Τα όσπρια είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης! Τα φασόλια, οι φακές και άλλα όσπρια όπως τα ρεβίθια δεν περιέχουν σαφώς πολλές φυτικές ίνες, αλλά είναι επίσης πηγή πρωτεΐνης. Ας τα προσθέσουμε όταν μαγειρεύουμε βραστά και σούπες ή στη γάστρα.

Ποιοι είναι οι πρωταθλητές για την θρεπτική τους σημασία;

  • Μαύρα φασόλια
  • Σολομός
  • Καρύδια
  • Κολοκύθα
  • Μήλα
  • Μύρτιλλο
  • Μπανάνα
  • Μπρόκολο
  • Σπανάκι
  • Γλυκοπατάτες
  • Φασόλια
  • Λαχανίδα
  • Φακές
  • Παντζάρια
  • Μελιτζάνα
  • Λαχανικά Βρυξελλών
  • Ντομάτα
  • Ψωμί ολικής άλεσης
  • Κινόα
  • Πλιγούρι και δημητριακά βρώμης
  • Παρθένο ελαιόλαδο
  • Κόκκινο κρασί
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Άπαχο γιαούρτι
  • Άπαχο γάλα
  • Τόνος
  • Αμύγδαλα
  • Λιναρόσπορος
  • Άπαχο κρέας

Δεν είναι και τόσο δύσκολο λοιπόν, η διατροφή μας να περιέχει ενέργεια και υγεία!

Βρισκόμαστε όλοι μια απόφαση μακρυά!

 

Συντακτική Επιμέλεια : Iφιγένεια Κίκη

 

Check Also

Ζάχαρη: Που μας βοηθάει;

Aν κάθε φορά που βάζατε ένα κουταλάκι ζάχαρη στον καφέ σας αναλογιζόσασταν τις κατηγορίες που …