Δευτέρα, 10 Δεκέμβριος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Η ζωή μας / Τα οφέλη της θάλασσας στην υγεία μας

Τα οφέλη της θάλασσας στην υγεία μας

Καλοκαιράκι, ήλιος, ζέστη και το θερμόμετρο να χτυπάει κόκκινο. Μόνη δροσιστική εξόρμηση, μια χαλαρωτική βουτιά στην πιο κοντινή παραλία. Έστω και για μια ώρα στα κλεφτά, αξίζει για να νιώσουμε το σώμα μας φρέσκο και αναζωογονημένο από τον καύσωνα. Για να δούμε όμως, πέραν της χαλάρωσης και της ευεξίας, ποια είναι τα οφέλη της θάλασσας στον οργανισμό μας.

Το θαλασσινό νερό περιέχει πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό μας. Συγκεκριμένα, περιέχει 92 μεταλλικά στοιχεία που βρίσκονται στη φύση και στον οργανισμό μας. Ας εξετάσουμε κάποια από τα μέταλλα αυτά πιο αναλυτικά:

  • Νάτριο: Το νάτριο βοηθά στην ενυδάτωση των κυττάρων, αφού «φυλακίζει» κάποιες ποσότητες νερού στο εσωτερικό των μυών.
  • Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο τόσο για τη μυϊκή όσο και για τη νευρική δραστηριότητα του οργανισμού. Σταθεροποιεί τη θερμοκρασία του σώματος, καθώς και τη δομή των οστών.
  • Ασβέστιο: Το ασβέστιο παίζει καθοριστικό ρόλο για την πήξη του αίματος καθώς και για τη μετάδοση των νευρικών ερεθισμάτων προς και από τον εγκέφαλο.
  • Ιώδιο: Το ιώδιο σταθεροποιεί το μεταβολισμό και συμβάλλει στην ανάπτυξη του οργανισμού.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η επαφή με το θαλασσινό νερό παρέχει μια σειρά από θεραπευτικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι ιδιότητες αυτές παρατίθενται εκτενέστερα πιο κάτω.

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού:

  • Ανοσοποιητικό σύστημα: Το θαλασσινό νερό περιέχει στοιχεία, βιταμίνες, άλατα, ιχνοστοιχεία, αμινοξέα και ζωντανούς μικροοργανισμούς ,που μπορούν να παράγουν αντιβιοτική και αντιβακτηριακή δράση συμβάλλοντας στην ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα συστατικά του θαλασσινού νερού απορροφώνται εύκολα και χρησιμοποιούνται από το σώμα μας, ενώ κολυμπάμε.
  • Αναπνευστικό σύστημα: Οι εισπνοές στη θάλασσα γίνονται πιο βαθιές, οι σφυγμοί μας επιταχύνονται και έτσι καταπολεμείται το άσθμα, η βρογχίτιδα και άλλες παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος. Βελτιώνεται η αναπνευστική λειτουργία και καταπραΰνονται οι κρίσεις του άσθματος και η αλλεργική ρινίτιδας. Σημαντική είναι η θαλασσινή αύρα για την αντιμετώπιση της ιγμορίτιδας, αφού βοηθά στην αποσυμφόρηση του ρινικού συστήματος.
  • Κυκλοφορία του αίματος: Όταν κολυμπάμε, η κυκλοφορία του αίματος στο σώμα μας διευκολύνεται, καθώς η είσοδος και η έξοδος από το νερό ισοδυναμεί με ένα είδος καρδιαγγειακής γυμναστικής.
  • Δερματικές παθήσεις: Η προσεγμένη έκθεση στον ήλιο σε συνδυασμό με το θαλασσινό νερό καθίσταται ευεργετική για ορισμένες δερματικές παθήσεις όπως η κνίδωση, το ατοπικό έκζεμα και η ψωρίαση, ενώ η υπεριώδης ακτινοβολία αποκαθιστά την ξηροδερμία.
  • Τοξίνες: Ευνοείται η αποβολή των συσσωρευμένων τοξινών από τον οργανισμό.
  • Ρευματικά: Το θαλασσινό νερό είναι πολύ ευεργετικό για τις παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, αφού βοηθά τις αρθρώσεις να επανακτήσουν την ελαστικότητά τους.
  • Άσκηση: Στο νερό οι μύες λειτουργούν χωρίς το βάρος του σώματος, οπότε είναι η ιδανική περίπτωση για να ασκηθούμε πιο ανώδυνα. Ο άνθρωπος μέσα στο νερό αισθάνεται µόνο το 10% του βάρους του, έτσι μειώνεται και η καταπόνηση των αρθρώσεων που στηρίζουν το σώμα, τα ισχία, τα γόνατα, τη λεκάνη, τη σπονδυλική στήλη και ταυτόχρονα μειώνεται και η πίεση στους μυς, τους τένοντες και τους συνδέσμους.
  • Ψυχική υγεία: Ο ήχος των κυμάτων μεταφέρει τον εγκέφαλο και το σώμα μας σε μια κατάσταση χαλάρωσης. Στοιχεία της θαλασσινής αύρας συμβάλλουν στη διατήρηση των επιπέδων κάποιων ουσιών στον εγκέφαλο, όπως της σεροτονίνης, της μελατονίνης και της τρυπταμίνη, οι οποίες εμπλέκονται σε πολλές συναισθηματικές διαταραχές. Έρευνες έχουν δείξει ότι άτομα που ζουν σε παραθαλάσσιες περιοχές παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα στρες και είναι πιο ήρεμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση στην θαλασσινή αύρα αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη είναι ο νευροδιαβιβαστής που έχει άμεση σχέση με τη διάθεση μας. Χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης ευθύνονται για κατάθλιψη και άγχος. Ο θαλασσινός αέρας, λοιπόν, μας βοηθά να νιώθουμε μεγαλύτερη χαρά και ευδαιμονία.
  • Αντιγήρανση: Το δέρμα μας ανακτά τη λάμψη και τη φρεσκάδα του. Tα θαλάσσια άλατα απομακρύνουν τα νεκρά κύτταρα της επιδερμίδας, ενώ ταυτόχρονα το μαγνήσιο ενυδατώνει το δέρμα και βελτιώνει την τραχιά εμφάνιση της επιδερμίδας. Αποκαθιστά το κολλαγόνο. Τα φύκια είναι πλούσια σε στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την ενυδάτωση της επιδερμίδας, την προστασία από φλεγμονές και τη διατήρηση της ελαστικότητας της επιδερμίδας, καθυστερώντας έτσι τη γήρανση.

Παρόλα αυτά, όσο ευεργετική και αν είναι η έκθεση στην θαλασσινή αύρα για τον οργανισμό μας, δεν πρέπει να το παρακάνουμε. Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει επιπλοκές σε παθήσεις, όπως: τη νεφρική ανεπάρκεια, την αναιμία, τις δυσλειτουργίες του θυροειδούς ή σε διάφορες άλλες καρδιολογικές και δερματολογικές παθήσεις. Γι’ αυτό περνάμε το καλοκαίρι μας υπεύθυνα και με προσοχή, για να ζούμε όμορφα!

 

Επιμέλεια Σύνταξης: Ιφιγένεια Κίκη

Check Also

Νους & Φαντασία…

Η κάθε κίνηση του ανθρώπινου σώματος ελέγχεται, είτε από το συνειδητό είτε από το υποσυνείδητο …